Glory, Haakon og Co

Noen ganger lurer jeg på om jeg er litt i slekt med mammaen til Tarzan, det vil si “den dyriske” fredelige gorillamammaen, for hvem hans kjødelige mor er har jeg ikke fått med meg ennå. Han og gorillabarna lekte rundt ørene hennes, klatret høyt og lavt fra øreflipp til tå på henne og rullet og klatret over magen hennes til hun nesten holdt på å velte, men hun satt bare der og så fredelig foran seg, mens hun klødde seg litt under armen igjen. I hvert fall var det slik jeg oppfattet henne.

Eller så er jeg kanskje i slekt med Miss Piggy? Litt (“relativt” sant) stor mage (sant: STOR mage, særlig når jeg har spist), og “Jada, hva enn du måtte si og mene…”: “What ever!” – “Ja, du har SIKKERT rett! Kan vi få litt fred her nå?” Man er ikke alltid klar til kamp, ei heller alltid klar til å være diplomat. Noen ganger føler man bare ikke for det.

Hvordan ser Haakon Brun Hansen ut? Jeg lurer på om betydningen av navnet hans står i navneordboka mi som jeg brukte da jeg lette opp betydningen på mine barns navn? Kanskje… Brun “Haa-kona (matata) sønn til Hansen (~av Hans-soenn/sønn)? “Ta livet som det faller seg” er vel ikke akkurat et militæruttrykk? – Man skal helst ikke falle, bortsett fra kanskje når man lener seg tilbake i skyttergravene ved juletider (verdenskrigstider)? Det var nettopp en blåøyd (?) kjekk militærmann i Norge som heller skal ta seg jobb på Posten. Var det han? (Jeg kan ikke koble navn og utseende på noen i norsk Forsvar, bortsett fra hun med det brun-svarte håret… jeg husker navnet hennes når jeg ser det i avisen. Men hun har jeg i det minste festet meg ved trekkene til. Hun ser blid ut. Og som om hun kanskje kommer fra Nord-Norge, akkurat som jeg? Jeg vet ikke hvilken dialekt hun snakker, sannsynligvis østlending.)

Det kan jeg godt skjønne; at noen heller vil jobbe på Posten, med så mye nedskjæringer det er i Forsvaret. De skjærer mer ned der enn “ungan i Lofoten” har skåret tunger de siste hundre år, hvis man tar 1 (eller 10, eller 100) kroner pr torsketunge. “Hold kjeft og vær deilig!”, får kvinner lære seg, hvis de skal bli tatt på alvor og få være med i det gode selskap. Lebesbymannen hadde sikkert ikke rett når det gjaldt”sosialistene som ved den tid hadde skåret ned på (nedbemannet, avvæpnet, eh husker ikke hva Obama kaller det)…” – Altså, sørget for å gjøre norsk Forsvar om til en liten mus, siden alt er så fredelig i denne vakre katteverden og vi har gudfryktige NATO-land som USA, Storbritannia, Frankrike, Tyskland og liknende til å passe på oss og hjelpe oss hvis den forferdelig stygge russiske bjørnen skulle bli for ivrig i løpetida og forville seg inn i de Skandinaviske skoger, noe aldri USA eller Storbritannias bjørner gjør, av naturlige årsaker (ingen båtfrakting og for dypt vann). Det er jo synd på han Mons, hvis han ikke får seg litt mus i magen iblant. Hva gjør man ikke for å få litt husfred? Man går stille i gangene som en mus.

Jeg hørte nesten salmesang da jeg leste dette. Har Forsvaret virkelig tenkt å respektere at Assad ble valgt av folket og at hans hær har rett til å beskytte sitt land? Dette er jo et MIRAKEL. Som Ludvig og Lise Karlsen satte som motto: “Ennå er det håp!” For nå hadde jeg neste gitt opp.

Norge slutter å gi støtte til “Moderate halshuggere” som gir ryggdekning til IS

Norway Ends Aid to “Moderate Head Choppers” for Backing ISIS

How couples spy with anti-cheating apps

Luther Vandross – En hvilken som helst kjærlighet…

DSCN1840.JPG

Community-pool

Leave a Reply

