Håper ikke øynene mine “går i svart”…

DSCN1958.JPGFor noen uker siden bar jeg inn all laminaten jeg hadde fått hos noen på finn.no. Det var utallige laminatplanker, og alle hadde noe svart eller hvitt på seg. Det hvite var lett å få av, men det svarte var som gummi som måtte skrubbes med stålskrubb for å få vekk.

Jeg hentet en skuremiddelflaske på badet som jeg sprutet på skrubben når flekken var ille, og fra før av hadde jeg en skvett vaskemiddel i vannet.

Så satt jeg der da og skrubbet og vasket i mange timer. Først etter kanskje opp mot tre timer oppdaget jeg at det sprutet mikroskopiske dråper på øynene mine hver gang jeg brukte skrubben. Skuremiddelet hadde mange skumle ingredienser i seg, blant annet noe som kan ødelegge synet. Det var nesten litt skremmende. Hvorfor hadde jeg ikke følt dråpene på huden og øynene før? Har jeg blitt “følelsesløs”? Det skjedde flere ganger, så jeg vet at jeg må ha fått ting i øynene. Jeg kjente ingenting på kinnene, kun plutselige små “stikk” og sprut i øynene.

Etterpå var jeg redd for at jeg skulle ha skadet synet. Da var det vekk med det farlige, og kun håndsåpe i vannet, uten etsende midler i, forhåpentligvis… Jeg hadde sittet altfor nært det jeg skrubbet. Nå begynner jeg å skjønne poenget med vernebriller. Jeg hadde vært så opptatt med å høre på en festlig video av Luther Vandross mens jeg skrubbet at jeg var ikke helt “med”.

Det har vært mye pollen i luften, så det er sikkert derfor jeg har hatt litt svak smerte i øynene og så trenger jeg om ikke altfor lenge lesebriller.

Og det var alt jeg hadde å si: Det er ikke lurt å “gamble” med synet sitt.

Adjø.

Luther Vandross  – Journey in black

Jeg tok på juleplastduk på bordet for å beskytte det, selv om det egentlig var påske. “Er’e så nøye ‘a?”

DSCN2009.JPG

DSCN1924.JPG

Max Mekker har fått jobb som “værelsespike” og lengter seg allerede langt vekk’ i sta’n

DSCN1940.JPG

DSCN1982

(Bloggeier har opphavsrett på innlegg og fotoer, ikke videoer)

Kenny Rogers – The Gambler

 

Leave a Reply

